ean de gudgal

ean de gudgal

kawan kawan kite :D

Tuesday, April 26, 2011

perangai pakcik dan makcikku ~

dah penat dah aku nih tahan telinga dengar dorang nih berbangga dengan anak masing masing . aku nih bukanlah jealous atau whut so ever tapi mereka nih macam nak kata mak ayah aku tak mampu nak belikan sume benda untuk anak anak die . hey hey ! what the hell ? mak ayah aku bukan tak nak belikan macam macam . tapi dia taknak terlalu manjakan anak anak dengan all those thing . baik simpan duit tuh tuk emergency and future right ? tapi dorang nih bengap sikit ! dari aku kecik sampai sekarang memang suka nak banding-bandingkan aku ngan cousin aku yang laen . macam takde keje nak buat . meluat gila kalau tyme tyme dorang membongkak tuh . rasa macam nak soh balik je . kalau chat macam nak logout je . anak anak dorang cool je . tapi adela macam certain cousin aku yang menunjuk jugak macam makpak dorang . maybe keturunan kot ? cian mak aku dia takut aku jelous dengan dorang sebab dapat macam macam . haha . takde secubit rasa jelous pun dalam hati aku nih . sebab bagi aku kalau sume barang barang tuh kalau anak anak dia yang beli sendiri tuh baru aku bangga . setakat makpak yang belikan hayo hayoo tak payah menunjuk la . aku tak pandang ponn !!

"semalam birthday lola (bukan name sebenar) . cik kepoh (bukan name sebenar) belikan wallet coach original . tempah kat kawan cik kepoh yang pramugari beli kat US . cik kepoh beli beg GUCCI original jugak sekali . didi (bukan nama sebenar) cik kepoh belikan handphone ngan laptop sebab dia dah habis SPM . qiqi (bukan nama sebenar jugak!) cik kepoh belikan handphone baru ."

Cik kepoh nih sememangnye sangat kepoh . serius haku cakap. macam gampang kalau bercakap tuh taknak kalah. memang badan dia besaq la tuh yang cakap pun besar jugak . kalau pasal anak memang angkat dagu cket la bangganya . dia pun nak tumpang bangga jugak . bagus tuh bagus sebab peramah tapi peramah tak kira tempat . yang tak boleh blah siap mention "original" tuh . hola hola . yela i percaya la . dia belikan pon pakai duit hubby dia . FYI, cik kepoh tak keje ponn.
"cikgu qiqi target qiqi dapat straight A cuz trial SPM die arituh banyak A . "


Nih ayat hubby cik kepoh . same je laki bini . dengar tuh macam konpem dapat straight A je . keluar result SPM senyap nak mampos . sebab result yang tak keruan . masa aku SPM tak macam berdering dering fon bunyik macam operator dah .

"an tak pegi tuition ke ? mimi tuition macam macam tempat . cikgu die target straight A nih."

Nih pon lagi sekor pakcik aku yang memang bangga tahap gaban anak dia . memang aku tak pegi tuition pun sebab aku yang taknak . dah banyak tuition dekat sekolah . aku lagi prefer tuition sekolah sebab memang cikgu sekolah aku yang ngajar . berbanding tuition luar bukan semua benda dia tahu pun . ntah ntah bukan cikgu just expertise tuk subject tertentu . hadoi aku bukan tak pernah tuition luar pun . mase PMR and UPSR dah pernah dah pegi tuition luar tapi macam tak belajar hape je . tapi result SPM aku setakat nih tade sape boleh kalahkan lagi la . bangga sikit la tapi aku tak tunjuk la bangga aku kat dorang sebab takut dorang nangis pulak dengar . HAHAHA ~

"qiqi skunk kerja sambilan kat tuition center mengajar english."

Ini pun nak kasi tawu . memang aku rasa malas je nak cakap ngan dia

"an tak ambik lesen kereta lagi ke ? qiqi dah ade lesen dah . cik husband nak belikan dia keta nanti kalau dah boleh bawak keta . sekarang nih pun qiqi dah bawak kereta sampai JB"

Ayat memang gelabah nak mampos . aku tak heran mana la makcik woi . ye memang takde lesen lagi . kau nak belanja ke ? haremmm .

Cik poyo dah belikan mimi keta . mimi dah bawak sampai KL da . laju betul mimi bawak . KL-Johor 3 jam++ je .”

Mereka berdua nih memang suka bandingkan aku ngan anak dorang sebab umur kitorang tak jarak mana . yang mimi tuh seumur ngan aku . disebabkan belikan anak keta dia pegi keje pon naik motor . what theee . . . ? tulah orang kate biar papa asal bergaya . aku heran tul dorang nih . anak bawak keta laju pun bangga . satgi masuk kubur memang bangga jugak .

"qiqi abis praktikal 30hb nih . dia buat short sem 6 week time cuti sem nih . belum masuk sem baru dah kena lantik jadi pengerusi PRS . lecturer dia call dia sendiri . "

Hahah . aku takde tanye pun pasal nih tetibe cik kepoh dah declare dah . hadoii ! sorry la aku tak bangga pun anak kau pegang jawatan macam macam kat poli tuh sebab aku pernah dah berjawatan nih . tak kemana pun . laen la kalau kau organize satu event memang orang pandang . tapi aku tak kasi tawu pun aku nih ade jawatan u nih . biarlah dia berbangga sensorang . aku nih tahan gelak je bila dorang berchegita pasal anak dorang .

Conclusion ? makcik ngan pakcik aku akan sentiasa tak nak kalah ngan aku . memang dah perangai dorang . aku senyap jela depan dorang mengiyakan tapi belakang kutuk kaw kaw ngan abang akak ngan mak aku .

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...