ean de gudgal

ean de gudgal

kawan kawan kite :D

Thursday, April 28, 2011

ziqah really unpredict !!

Assalammualaikum . hello everybody . tetibe malam nih mata tak boleh lelap i-dunno-why . tapi arinih letih sangat . semalam cik ziqah kata nak jumpa project supervisor bcuz wanna give some gift as appreciate her kind for helping them . ziqah pergi dengan segerombolan budak budak yang under tengku la . so, tak mau la kacau ganggu si makcik tuh . lagipun memang dah plan nak bangun lewat . ngehehehehe . satgi kul 10.30 pagi boleh pulak die ketuk pintu bilik aku . tersedar jugak la tyme tuh . bengang punye pasal masih terbongkang atas katil tetibe makcik tuh datang dah pakai cantik cantik .

(a=aku, z=ziqah)

a: "aik ? kata nak pergi jumpe tengku ? masuk lah"
z: "tengku busy arinih so dia soh jumpe esok la"
a: "abis kau dah siap lawo lawo nih nak pegi mane ?"
z: "nak pergi jumpe tengku la tadi . satgi call dia kata dia busy . aku pun tak tahu nak pegi mane ."
(sambil muka tersenyum senyum . tangan telunjuk seret kat meja . dah paham benar la tuh)
a: "em, nak pegi mane pulak ?"
z: "ntah tak tahu la . nak keluar ke nak masak ?" (ayat pancing tak boleh blah)
a: "haha . kau nak keluar pegi mana ?"
z: "jom pegi jalan tar . beli baju raya ."

terkedu kejap . mak aih . awal gile . aku tak terpikir langsung nak beli baju raye . yelah sebab every year pun puan emak yang belikan . bersyukur pulak tetiba ade emak macam puan emak .

a: "erk ? em yela . keluar la ."
z: "hehe" (sambil senyum tersangat amat nian lebarnye"
a: "tunggu aku mandi jap ah"
z: "ok"

so aku pun bukak locker cari baju . macam orang mamai tetibe bangun bangun cari baju kan . memang tak waras jadinya . gosok baju+shawl then terus capai toiletries pegi toilet . masuk bilik balik si minah tuh hilang dah . tengok atas meja ade p/s:

"AN AKU BLK BLEK JAP AMIK BRG AKU TUNGGU KAT BWH TAW NNTI"

tawu kau aku memang bab bab siap on-the-spot nih nauzubillah lambatnye . nasib kau lah sape soh surprise surprise kan . haha . so agak satu jam la die tunggu kat bawah tu . then decide makan dulu sebab dah nak lunch time kan . blablabla . . .

sampai bank negara dah masuk zuhur so solat dulu kat sogo biar tenang cket nak jenjalan nanti . urgh punyelah jauh perjalanan nye hadoi lagi penat dari naik broga rituh . sampai melecet kaki . naseb baek la pakai crocs je kalau pakai heels mawu aku jalan kaki ayam je . jalan punye jauh at last masuk kedai yang awal awal tadi . huh ! makcik nih kalau beli barang ngan die memang kena sabar jela kan . naseb baek dengar pendapat aku . haha . kebiasaannye pendapat aku ngan pendapat die tersangat la berbeza . rare ! tetapi dia terpaksa akur la sebab orang kedai pun setuju ngan aku . hahahah .

aku tak beli barang langsung sebab memang takde yang berkenan kat hati nih . nak beli shawl pun dah tak tawu nak beli yang mane satu sebab orang yang jual kat jalan tar tuh macam peminat aku je . jalan cket je soh masuk kedai, jalan cket je soh tengok tengok baju, jalan cket je nak blanje makan . ok yang last tuh tipu . so memang balik tangan kosong lah . aku pun tak caye aku tak beli barang . nafsu shopping dah insaf kott . tak pasti itu . yang penting makcik tuh beli kain tuk raye . takdela aku ralat sangat pegi ikut die ngan kaki melecet tuh .

balik naik komuter si makcik nih dah tanye pasal makanan kitorang kat bilik dia tuh

z: "an, beras kat bilik tuh camne ?"
a: "hah ? em ntah"
z: "sok kita masak nak ?"

aku hengat aku pilih keluar masa pagi tadi nak skip masak . satgi kuar pulak bab masak nih . hadoi betollah makcik nih !

a: "takyah masak la . beli lauk masak nasi je"
z: "ikan masin kau tuh ?"
a: "yela malam nih kite masak la"
z: "ok"

haish makcik nih alert betullah . so malam tadi memasak la . ala masak nasi goreng je . haha . nak habeskan beras punye pasal . rupenye stok makanan banyak gilos . dengan perencah sambal lagi, dengan telur asin, dengan sardin, dengan telur, dengan cili boh . huiyooo . ok memang perlu habiskan sebelum paper last . so aku decide esok masak la sardin . sobs kena masak jugak buat si minah nih . hadoii . tetibe cik ziqah keluar telur nak buat perencah tuk nasi goreng . aku tengok telur ade cik ulat tengah mengulat . wow ! penternak yang berjaya .

a: "makcik ! telur nih ade ulat laaa "
z: "hah ? kau biar betul ?"

tak pakai glasses punye pasal terpaksa la dekat cket mata ngan telur dalam plastik tu

z: "eeeeeeeeee . . . habis selama nih aku goreng telur . . . "
a: "haha . selamat dah ulat tuh dalam perut kau !"
z: "erk ? dah lah arituh aku masak telur dalam gelap kan . eeeee . . . balik nih kena makan ubat cacing la !"
a: "ala kau selamat lagi kan ? takde effect laaa tuh "

aku hanya mampu gelak je . budak nih selamba je . so tadi kitorang proses mebersihkan stok kitorang . banyak dah benda yang rosak . aku geleng kepala tengok minah nih . hadoii . ade satu bekas tuh die masukkan belacan, asam jawa, halia, perencah pasti sedap dalam tuh . tadi aku tengok dah siap berbulu bulu dah benda tuh . ngucap panjang jugak la kan . die kate die dah pernah bukak bekas tuh bau die masyaAllah . masa nak buang tadi memang kena tahan nafas . bau die dua kali masyaAllah sampai nak muntah . peh tuh kalau simbah kat ika tyme birthday die arituh confirm 7 hari 7 malam tak hilang bau die tuh . yang telur tuh rupenye ade satu biji yang pecah . hish budak nih memang tak senonoh betul .

memang betul punye kenangan before abis nih .

p/s: sok sesi memasak . kalau menjadi masuk entry baru sok . kalau tak memang gambar pinggan kosong la . haha . padahal masak sardin je pun . ok chaw ~

4 comments:

  1. melayan kerenah die seharian nih !

    ReplyDelete
  2. hahahahaha......... ko nye psal r smpai rosak sume brg2......... nsib bek aku pkse msak..... klo x almatnye aku bwk blik umah dgn ulat2 r..... hahahahaha........

    ReplyDelete
  3. aku pulak dah salah ! ala bilik kau memang penuh dengan pelbagai jenis haiwan peliharaan . cicak lah , semut lah , nyamuk lah , tortoise lah , anai anai lah . no wonders la ulat tumpang sekali ~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...