ean de gudgal

ean de gudgal

kawan kawan kite :D

Saturday, August 13, 2011

time to change :)

13 hari dah kita mengerjakan ibadah puasa . dan semakin hari diri aku nih semakin dekat kepada Allah . bagi aku puasa kali nih betul betul bawak aku lebih kepada meningkatkan keimanan dalam diri . kalau dulu aku rasa aku nih hanya islam pada luaran je tapi lahiriah nye kenkadang Allah pun aku lupa . tapi sekarang aku rasa family aku pun semua dah berubah kepada kebaikan . bukan nak menunjuk tapi sekadar berkongsi cerita . honestly, puasa tahun nih membuatkan aku lebih tenang dan berbeza dari tahun sebelumnya . thx to Allah for giving me this sense of spirit . hope aku jadi lebih baik pada masa masa akan datang . memang benar ape yang diperkatakan orang ramai . bulan puasa ini adalah bulan yang sesuai untuk kita berubah dari keburukan kepada kebaikan . semoga umat islam yang lain dapat menghargai masa yang singkat ini . apa yang kita buat di dunia ini adalah semuanya "lillahiTaala" *kerana Allah Taala* . bukanlah sekadar hendak mendapat pahala dan masuk syurga . itu adalah pemikiran orang lemah . so tingkatkanlah keimanan dalam diri dan sentiasa ingat kepada Allah kerana Allah lah yang menentukan "syurga atau neraka", "dosa atau pahala" . renung renungkan dan selamat beramal ~ :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...