ean de gudgal

ean de gudgal

kawan kawan kite :D

Tuesday, May 24, 2011

kerja =="

Assalammualaikum . aku nak kerja dalam masa terdekat nih . sebab buhsan dah dok umah . mak pun mungkin dah cukup nyampah tengok muka aku . kepala pun dah serabut . la nih saket kepala sebab asik baring je . perut pun dah makin kedepan . pipi pun dah semakin memboolat . masakan mak sedap sangat mungkin . dok umah every meal konpem 2 pinggan nasi aku bedal ! adoii . pelahap betul . tapi yang paling menyedihkan wallet dah kempis sangat dah ! tapi 2 3 hari nih macam best cket laa . ape sebab ? sebab bradeh bradeh aku dah gaji ! yaayyyy !!! mereka kalau dah gaji memang murah hati sikit . memang aku pun tersangat la suke . tapi blanje duet abang abang tak semacam blanje duet sniri la kan ? kepuasan lebih bile dapat duet sniri blanje mak pak nak beli ape beli la . walaupun setakat hari nih aku tak pernah kerja bergaji tapi aku dapat rasakan feeling itu . uwaaaaa ~~~ . bila lah mereka mereka nih nak panggil interview nih ? adoii . kalau tengok resume aku experience keje memang telor hayam ! tak hado . ado pun mase practical training la . tuh pun setakat 2 bulan . lagila government memang experience tak banyak . rase macam tak layak je aku nak apply mane mane pun . duh ! sedih lagi T____T . arituh pegi interview kilang panasonic position planner tapi hampes no reply back . dem ! takdir kerja tak datang lagii . mungkin kalau kerja tak lekat aku sambung master jela . abis cite . mungkin takdir aku adalah seorang lecturer ? mungkin la kan . hangpa jangan nak kecoh bagai . aku just kate MUNGKIN je . mase sekolah dulu kalau dekat kad kuning yang cikgu bagi kan ade 3 option occupation kan . first place aku letak lecturer . aku main hambat je letak sebab tak tawu keje camne kan . mase sekolah dulu macam fikir lecturer la keje paling gaji besar sebab blajar tinggi tinggi kan . tapi nak sampai ke yang tinggi tinggi tuh mak aih baru skunk aku rase . kalau doa teman sekeliling + mak pak + family untuk aku sambung blaja mungkin aku akan hadapinya walaupun perit . waduh ~ mata pun dah kecik dah menandakan ngantuk sudah datang . till then . kbai !

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...