ean de gudgal

ean de gudgal

kawan kawan kite :D

Wednesday, May 18, 2011

task 1: homie-clean-up

kalau dah balik rumah mak aku memang sangat amat terlalu gembira nian sebab tugas mengemas rumah dah pass kat aku . urgh kemas rumah bukanlah sesuatu kerja yang senang main cakap pakai mulut je terus done sume . hengat kaya ke nak upah maid bersihkan satu rumah . orang kata dah ade anak dara dok umah haruslah bersih cantik je rumah tuu . so aku sebagai anak dara yang sopan santun semestinya menunaikan tanggungjawab tersebut . perghhh ayat !!! haha ~

well, memang rumah aku tak besar mane tapi nak bersihkan satu rumah masyaAllah memang satu hari makan masa . habuk sane sini . bila aku tanye puan emak bila last kemas umah nih ? mak aku dengan selambe jawab "raya cine arituh" . pergh panas je telinga dengar sebab masa raye cina arituh pun aku yang tukang kemasnye jugak = =" .

starting point bilik aku yang sekarang nih dah bertukar milik iaitu abang aku . sejak aku belajar 1 tahun matrik + 3 tahun u nih memang bilik tuh aku jarang masuk sobs . tadi aku kemas haduh mengeluh panjang gak la sebab habuk penuh bawah katil . hadoi environment yang tak sehat betul abang aku nih . naseb baik kau bukan smoker abang . kalau tak memang bawah katil penuh puntung rokok ! disebabkan abang aku takde kat umah tadi sebab pegi keje so aku tak dapat la nak bebel panjang kat die . bebel kat dalam lubuk hati jelaa . belum kira atas gerobok kan yang sememang nya kalau orang masuk takkan pandang atas memang dah jadi macam stor dah jadinya . mana taknye asal ade barang yang jarang guna konpem port baik atas gerobok tuu . mane tak bersarang + bersawang . duh ! saket saket . memang saje bagi task kat aku sebagai denda sebab tinggal umah lame kan . ok fine . blablabla . aku sorang je bersihkan memang amik masa lama la tuk satu bilik . tuh baru bilik abang belum bilik mak + hall + garage . memang saket pinggang bau masam apetah lagi .

apepun tahap kebersihan memang cemerlang la takde orang boleh kalahkan aku . mak aku pun puji tak tawula sebab mudahkan kerja dia o puji amik ati je . neway aku tetap kembang punggung la kan mak dah puji . skunk badan pun dah penat otak pun dah jem kaki pun dah lenguh tangan pun dah kejang masa untuk tidur la namanya . ok kita mimpi indah jomm !! zzzzzzzzz ~~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...