ean de gudgal

ean de gudgal

kawan kawan kite :D

Monday, November 15, 2010

dajjal ?

Assalammualaikum w.b.t ~

non stop writing since when i dunno . semangat nak tulis tuh tetibe datang melimpah luah pulak . basicly, uols already knew a lil bit bout dajjal rite ? yaya . i think i oso dunno much bout him/her (x taw jantina dye !) .

kat johor aku sekolah agama sampai darjah khas . for those yang tak tahu kat johor ade sekolah agama dan sekolah agama nih bawah kerajaan negeri ( i think so) . means government punye lah . they have many stages of studies . alah macam sekolah biasa jugak . tapi since u guys x lulus one stage . u need to restage back until u pass the exam ! and Alhamdulillah i pass for every stage until the higher one ! even aku nih mempunyai latar belakang agama quite high(konon kononnye), tapi aku rase jiwa aku masih kosong about Islam . hey hey ! jangan salah faham . i'm still Islam ! InsyaAllah . but manyak sangat persoalan dalam fikiran aku . ok ok for example sejarah manusia . history yang bercampur aduk dengan sejarah dongeng bagai orang putih ! hell yeah ? masa sekolah dulu aku admit yang aku nih budak degil yang belajar sekadar nak lulus . but rite now i realise bout it . Sekolah Menengah ajar sejarah lampau manusia yang dikatakan daripada beruk ? then sekolah agama pulak ajar sejarah Islam yang manusia pertama Adam dan isterinya, Hawa yang diturunkan dari syurga. look ! 2 school wif different lesson ? pelik kan ? mane satu yang boleh pakai ?

guys, korang nak ke mengaku yang korang nih berasal dari beruk ? uish kalau camtuh means memang kite setaraf dengan beruk yang ada . . eh bukan nak cakap besar . beruk pun ciptaan Allah . tapi manusia adalah makhluk yang paling istimewa dalam setiap ciptaanNya . and why beruk beruk yang ade sekarang nih x leh nak transform diri jadi manusia lagi ? nak buat reason ape pulak ? in my view, sejarah Islam boleh diterima pakai rather than sejarah Eropah tuh . tuh hanya pendapat aku . just think by yourself . aku nak korang tanya diri korang sniri la .

eh lari topik ! ok balik pangkal jalan . talk back bout dajjal . sorry guys melalut ! dajjal ? tadi aku bukak fb . then kat news feed aku adela memacam post, link, video tag yang kuar . huhu . Normally, i'll pick bende yang aku memang terniat nak bace and look very interested . then terbace satu link nih . wanna see it ? click here !

whut i understand in my reading , dorang kate dajjal dah keluar ! huh ? Dajjal tuh namanye Sai Baba, lahir and tinggal kat Desa Nilayam Puthaparti, wilayah timur Khurasan, tepatnya India Selatan . sound very scary . gosh sape yang x takut kan ? tapi dari sumber sebelum nih aku bace yang dajjal mempunyai 2 mata tetapi sebelah matenye rosak dan semakin mengecut . tapi si sai bai nih maca dua dua mate dye leh gune je ? em idk . banyak sangat sumber sekarang nih . x tahu yang mana boleh dijadikan sumber yang sahih . yup that's rite ! Al-Quran and Hadith are the best source ! but i'm not a good reader . i need someone who can help me explain the truth and whole things in Al-Quran and Hadith . seseorang yang bukan untuk memesongkan agama lahirku nih . InsyaAllah ~

but ade sorang member aku leave comment kate "bkk youtube, taip 'sai baba'. dia nie penipu je..." . O--emm--gee . aku bersyukur sangat kalau tuh bukan dajjal . sangat sangat berdoa semoga Allah mempercepatkan kemunculan Nabi Isa dan Imam Mahadi . sesungguhnya semua hambamu berada dalam ketakutan Ya Allah . semoga ko memelihara imanku, keluargaku, serta umat Islam yang lain . Amin Ya Robbal Alamin ~
"Sesungguhnya kemunculan dajjal di atas muka bumi ini adalah untuk menguji tahap keimanan kita kepada Allah"
p/s : those people yang leh share info kat aku dialu alukan .

thx for reading this entry (:

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...