ean de gudgal

ean de gudgal

kawan kawan kite :D

Thursday, November 4, 2010

tragedi menimpa :(

saket tekak + batuk ~
merana woit !
huaaaaaaaa~~~~~
sore da macam2 kuar dah nih .
sore rock . sore tenet . sore garau .
nyah pun kalah .
tapi bangun pagi tadi memang tade sore la .
sayang call pun x leh nak cakap cuz ilang trus .
terpakse la msg je .
aih derita bukan main lagi .
sabar ye an .

so decide nak pegi PKU la .
kang melarat sampai ke demam flu pulak kalu x jumpe doktor .

uoh ~
FYI, PKU tuh state for Pusat Kesihatan Universiti .
kire PKU nih clinic kat UPM la .
for undergraduate student free aje tuk medical .
dye da masuk skali dalam fee mase bayar yuran every sem .
so pegyla seorang diri menapak ke sane .
wo0oo0o ~
jauh tuh x jauh la .
ade la lebih kurang 100 tapak kalu dari kolej haku ke sane .
dekat kan ?

em sampai sane amik nombor dulu .
bukan no ekor !
haish korang nih ~
no for q la .
x leh nak maen serbu masuk bilik doktor je !
ade jugak sume doktor blacklist name aku .

corotnye no haku ~

kene register dulu segala bagai .
n yang penting kad matrik tuh !
kalu x bawak sio sio je eden kono bayar cost for medical n ubat !
hidup kat u kan .
kad matrik juz like i/c kalu kat dunie luar .
kalu x bawak kad matrik tuh kire ko nih macam pendatang tanpa izin la .
so da register nurse tuh kate "tunggu kat bilik no 8 ye"
aku pun dengan sore rock makcik timah cakap la "time kasih" .
x sesuwei betul dengan rupe yang chumel2 nih . .
haha . .
*layan je orang tengah saket nih ye korang korang .

tunggu lame gak la kat depan bilik doktor tuh .
dalam half an hour kuarla no "1049" bilik "8" .
em masuk dengan muke selenge je .
doktor tuh macam arab2 + orangputih .
so aku tunggu la dye tanye "yup, whut wrong ?"
lame betul ngan tunggu dye sebut .
then terbukak la mulut dye cakap "sakit apa ?"
ouh hebat jugak doktor arab nih cakap melayu .
aku dengan muke tercengang cengang cakap "sakit tekak" .
tapi macam no respon je .
aku pun cakap la kuat sikit "sore throat"
em barula aku paham .
doktor nih jenis yang lembab2 ckit .
means dye dah dengar tapi tah ape ntah dye click mouse kat meja dye tuh .
pape jela doktor .
janji cepat !
then dye tanye ade flu x, bape hari da kene, etc. etc .
x ingat dah ape lagi yang dye tanye .
nurse yang ade dalam treatment room tuh check temperature aku .
then dye bilang sama doktor tuh "thirthy eight point one"
em x dela panas sangat kut .
da check2 dye kate "okay please wait at pharmacy for ur medicine"
aku pun malas nak tunggu tunggu say thanks trus keluar .

da siap tuh tunggu la kat pharmacy .
kejap je tunggu kat situ .
then pop up no "1049" kat kaunter pharmacy tuh .
ok nombor aku !
banyaknye ubat !
aku ingat just saket bese je .
lantakla kau doktor !
janji x pakai duet haku .
muahaha ~

ubat itu ini . thx PK !

x tipu aw aku saket . tengok ade name aku an an an ??

ubat batuk . nak ubat batuk cap ibu dan anak ~
ubat batuk laen x leh masuk ah :(


ubat demam ?
bile aku mention aku demam nih ?
doktor nih biaq betoi ?


antibiotic . haruslah habiskan wahai cik an ye ~

vit C . suke yang nih ! haha ~

balik2 trus beli melo kat foodcourt .
kat cafe sume makanan berat . nasi lemak . mee goreng . bla . bla . bla . .
x kan nak makan berat berat kan ?
lagipun tekak tade selera la .
so ingat nak makan roti je .
adooyaii kiosk pulak tutup .
sengalnye bukan main !
x pela minum jela milo tuh .
aku pun bukannye lapar sangat .
memang idup aku kat u nih x penah breakfast kut !
skali pun x penah .
jangan kate aku la .
majoriti student u memang camtuh la .
x yah kelentong sama gua la .
kalu kat cni yang makan breakfas tuh juz budak2 yang ade gastrik . saiz yang semangat semangat cket tuh .
huhu .

tetibe skunk nih aku ase macam dah ade flu pulak .
adooyaii tadi depan doktor x pulak .
nak pegi PK lagi ke ?
malas la pulak .
x pela . flu nih nanti ok la kut .

out dulu .
ade kije mau buat ~
salam dude ~

aik ? mane idung ? peseknye ~~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...