ean de gudgal

ean de gudgal

kawan kawan kite :D

Saturday, November 13, 2010

final exam !

Assalammualaikum . . . atok oh atok ~~~
*gaye upin & ipin

hehe .
yup exam week skunk nih .
settle dah 3 paper .
3 more paper nex wek .
lek lek lu sap sap kok lu ~
baru ari sabtu kan .
next paper selasa .
hooray hooray dulu .
senin baru selak selak buku .
haha ~

bangun je tido on laptop dulu !
opss ~
waktu bangun terpaksa dirahsiakan .
haha ~
then tide up bed, mandi, online, makan, ym,update blog, tido.
tulah schedule aku tuk arini .
haha .
buku ? uish jangan dipersoalkan ye .
nanti difikirkan .

la nih aku nak story tuk exam exam yang dah berlalu nih .
haish memacam bende berlaku .
pulun da bace buku .
sampai tertonggeng tonggeng .
naseb la kan . kate student ~
kene la bace kan ? kang x bace nak jawap ape ye tak ?

bahan bacaan yang macam bace kan ?

my gadget ! thx STABILO ~

notes yang sangat happening . baru ade semangat nak bace :)

soalan ? mak aih !
senang gileee ~~~~
tapi jawapan memang merepek meraban je .
bace pe jela ko nih kan an ? haha ~
dokter tuh kalu mark paper aku mustih ngucap panjang ~
kalu saket jantung dah lame dah tutttttttttttttttt~~~~~~
nauzubillah .
tick dulu ye dokter .
kang mark tade lak tuk paper doktor nih . hehe .

as u guys know 3 paper kan aku da lepas ?
tapi tawu x paper ape ?
GIS, water treatment and EIA .
name nak gempak kan ?
macam ISA dah .
haha .
tuh sume subject faculty .
eh sume paper aku sem nih subject faculty ah !
x pasan lak !
haha .

ehem . . .
tersedak lak .
sapela yang baek sangat sebut name aku nih ? haish ~
kutuk ke puji nih . adooyai ~
jangan la kutuk kutuk dik non !
*minum air jap ~

sambung sambung ~
hehe .
actually baru nak cerita nih .
intro panjang betul ye .
haha .
*skatila blog aku ! mak aku x mara pun !

semalam a.k.a yesterday, paper EIA (Environmental Impact Assessment) kan ? apetuh ?
"a study to identify, predict, interpret and communicate the impact of environmental and to detail out the mitigating measure prior to approving authority and implementation"
(DOE Malaysia 1994)

haha .
masih hafal !
tahniah an !
hehe .
x tipu ok nih adalah dari ingatan eqlas otakku !
percayalahhhh ~~~~~~~~

hehe . baidewei, x kan nak tulis sume yang aku hafal kan ?
t buhsan lak korang nak bace .
enough definition for EIA !
tuh pun satu hari nak ingat bende alah tuh .
em semalam perkara paling bangang ah sepanjang exam nih .
nak tawu x ape ?
let's check it out !


alkisah~~~~~~

test EIA semalam kul 8.30 pagi kan kan kan . so kul 6.30 pagi da mandi, solat n bersiap dengan semangatnye tuk pegi exam . baju da siap iron malam semalam lagi . haha . ok fine kuar dari bilik kul 7.15 pagi . padahal x abis bace lagi . x pe semangat yang penting ! bus pun tade lagi . haha . bape minit pastuh barula muncul sekor bas . sekor ke ? lantak lah

ade la dak dak lain yang naek awal tapi cket jelala . kosmet aku tade sorang pun . x kesah la dorang nak datang ke tak . janji aku sampai sebelum paper start kan kan kan . dasar x ingat kawan kau nih ! 7.30 gitu bas tuh pun jalan . dah la ujan . Ya Allah bahagianye kalu dapat tidur nih ! dah la tido malam kul 2 bangun kul 4 . macam x tido je . eh x reti bersyukur lak aku nih . SubhanAllah . Alhamdulilah ~

da sampai so aku redah jela ujan tuh . payung ? payung tade . cian kan ? haha . bukan la nak kate x mampu nak beli . tapi da banyak kali beli . asik ilang je . dah x payah pakai payung dah ! redah je . kut kut ade mamat yang ensem ensem leh tumpangkan aku tyme tuh kan . haha . perasan memanjang ! haha . lencun gak la sampai hall tuh . x kesah la . jap lagi kering la kan . huhu . sampai sampai tengok depan hall lengang lagi . ouh aku orang FIRST beb ! bangga gile !

tapi yang peliknye 8.15 pun dak dak dak nih x sampai lagi . haiyooo !!!! sume bangun lambat ka ?
tawu la ujan ! tapi x timbul lagi syak wasangka nih ! at last uncle yang jage hall tuh datang kat aku n tanye aku macam FBI . (whooooaaaaaaaa . mentang mentangla uncle tuh India . ngutuk je ko ni !)
uncle: paper kul bape adik?
aku: kul 8.30 pagi
uncle: eh ! hall ni tade gune tuk 8.30 dik . kul 11 adela.
aku: (dengan muke sure) adela uncle . subject EIA !
uncle tuh pun jera jera pegi kat tempat schedule tuh . aku pun ikut la .
uncle: hah ! tengok nih ! (semangat gile!)
alamak ! kod je ade . aku bukan ingat kod subject nih ape . EMG____ . tapi EMG tuh memang konpem kod kursus nih cume number je yang x ingat .
uncle: awak call kawan awak tanye la .
aku: ok uncle. kejap saye call kawan saye.
kuarkan la fon . adoii da la kedit ciput je nih . belasah jelah ! nak call sape ye ? kang call ziqah konpem gelakkan aku . call la ika .
"tet tit tot tot tet tit tot tet tet tit !!!"
aku: ello ika ! paper kite kul 11 kan ? (hehe . ayat x leh blah ! 11 kan?)
ika: aah kul 11 . nape an?
aku: tade papela (cover and rase macam nak lempang diri sniri je ~)
ika: annnnnn ???? an katne ni ? (maybe dye dengar sore enjin kete. abisla aku kene nganjing !)
aku: kat BKP 001 la . (dengan muke merah padan kemaluan. naseb ika x nampak muke haku!)
ika: (gelakkan aku ! siot kau ika ! haha )
aku: ok la . thx ika . jangan kepoh ye ~
ika: x kepoh pun. paling paling baragas je yang tawu . (cis! kalu baragas tawu ibarat sume dah tawu. baragas yang sangat kecoh! haha ). bye an ~
aku: bye ika ~
haish bangga la sangat jadi orang FIRST kan datang ! aku rase aku jalu ah ! haha ~
aku jumpe uncle tuh dengan muke merah padam nih then cakap ah ngan dye:
aku: sorry uncle . betullah kul 11.
uncle: saye sudah cakap. (sambil senyum . chet ! sinis gile ~)
so aku tunggu jela kat luar. uncle tuh da bukak kan hall tuh . then uncle tuh cakap:
uncle: adik saye da bukakkan pintu depan . awak masuk la .
aku: x pe ke uncle?
uncle: x pe . masuk je .
aku: thx uncle ! (sambil menayang muke yang da tebal bape inci dah nih !)
aku pun masuk la . haish luas gile . dye bukak 2 kelas jadikan hall ! 2 kumpulan punye paper kan ! tengok tengok atas meja ade number . nih kalau tawu nombor meja nih konpem da buat dajal da nih . tulis kat atas meja kan sume bende . haha . naseb baek la x tawu . uish x baek betoi perangai . haha . x buat lah !
haha . jawab pekse sorang2 . bungukss ~

bayangkan kene tunggu 2 jam lebih lagi tuk paper tuh ! sempat abiskan bace ape yang patutu . sempat makan lagi . slip pekse pun sempat ameq . eh kantoi bodoh je kan ? slip pekse baru nak ameq . haha . FYI, yang lagi 2 paper yang da lepas sebelum tuh aku masuk illegal tanpa slip . haha . dokter tanye aku cakap tinggal . naseb baek sporting doktor doktor aku nih . yang penting KAD MATRIK ! memang kene bawak ~

haha . tapi kire ok la kan datang awal ! so nasihat aku kat pelajar-pelajar u laen sila datang awal macam saye . kalu boleh sebelum subuh da datang ! haha ~
muke budak overesaited nak ameq paper !

terima kasih dan selamat beramal ~

p/s: diharap kepada kosmet kosmetku yang bace ini entry senyap senyap suda ye . *malu malu~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...