ean de gudgal

ean de gudgal

kawan kawan kite :D

Friday, December 24, 2010

craziness life as a mischievous gurl 1

Assalammualaikum . . .

haluuuuu tayang tayang sume . haha . gile gedik kan ? ok takpe abaikan bende bende lagho nih . apekes la malam nih mate aku tetibe segar bagai padahal selalunye pukul 10 mate aku konpem dah off dah . maybe tadi aku melantak nes cecah biskut . eh ? ke biskut cecah nes ek ? yang penting korang paham la kan . malas nak explain panjang panjang . habis 1 sachet biscuit aku ngap . kelaparan sangat kut . actually aku tengah on diet . haha . rasenye perutku semakin buncit sebab makan non stop since cuti harituh . mane taknye masak sendiri kan . tuh yang makan ikut sedap nafsu je . la nih aku dok sorang so kerajinan tuk masak tuh memang 0% lah kan . then bolehlah meneruskan niat tuk mendietkan diri . am i in a category of anaeroxia ? i dun think so . just nak kempiskan perut je .

stop talking nonsence an ! haha . Lately, i'm in love wif Barbie story . asik asik search kat YouTube "Barbie" . then pop-up la kat screen macam macam story Barbie . suke ! suke ! suke !!!! ^___^ *beserta muke esaited . sanggup tidur lambat tengok barbie punye pasal . padahal muke sepesen je sume cite barbie nih . tapi aku tak minat Barbie fairytale sebab barbie dye bukan manusia . barbie die jadi fly ade sayap sayap . so macam tak best sangat la nak berangan kan . yang best macam :

Barbie in 12 Dancing Princess
Barbie as a Rapunzel
Barbie as the Island Princess
Barbie and the Three Musketeers
Barbie in a Christmas Carol
Barbie and the Diamond Castle
Barbie as a Princess and the Pauper

nak mention sume sume macam banyak je kan . korang open link YouTube macam macam ada *gaya makcik astro . ok mengarut tahap gaban . Straight to the point !

ekceli, aku dah lame nak kongsi kisah time aku nakal nakal dulu kala . haha . takdela nakal mane . tapi disebabkan kawan haku nih teramatla keji perangainye, sampai aku pun terikut kejinya . LOL . cerita ini adalah kebenaran semata mata . sedikit tokok tambah tolak darab bahagi adalah untuk menyedapkan lagi cerita sebenar yang tak berapa nak tragis nih .

Masa zaman sekolah dulu kala, aku nih tak pernah merasa naik kereta pegi sekolah . sentiasa naik bas sekolah yang dibayar setiap bulan bape ringgit ntah . yang aku ingat every month mak aku bagi kad kaler pink and dalam kad pink tuh ade beberapa helai duit spoloh ngan limaploh hengget tuk bayar kat Uncle Muruga . then uncle pun sign kat kad pink tuh . disebabkan mak ayah aku dah habis beriban tuk duit bas so aku memang tade peluang nak pegi skola naek keta . tapi adela sekali dua aku ade chances naik kete . memang best naek kete takyah berebut nak naek bas tapi dapat bebelan free sebab bangun lambat ! em tapi takpe . bebelan tuh kejap je . dah sampai depan pintu gate sekolah bebelan tuh stop lepas aku salam tangan arwah abah, bukak pintu keta, keluar dan tutup balik . terus zerro noise pollution . haha . ok nih bukan menunjukkan aku nakal . nih menunjukkan aku seorang anak yang baik . dengar je ape ayah aku bebelkan. haha . jejak je masuk pintu sekolah aku adalah seorang murid sekolah nauzubillah baiknye . haha . cerita dalam sekolah next entry ok ? banyak sebenarnye cerita mase sekolah nih . tapi kalau nak cerita kat satu entry aku rase dah boleh buat thesis FYP aku dah . aku nak cerita pasal geng bas sekolah je kat entry kali nih . Ala ala gang "GBS astro ceria" tuh . bukan aje geng bas sekolah, kira dorang nih geng rapat aku time sekolah la . sampai la nih kalau jumpe confirm bukak cerita berzaman tuh . tak lapuk dek akal beb !

kami bertiga ; aku, dayah ngan amiza merupakan geng otai dalam bas tuh . kitorang jadi rapat sejak kitorang satu kelas darjah 4 . kalau naik van ngan bas memang dah cop tempat kitorang kat belakang skali . 3 orang je dok takleh lebih . kalau ade budak yang dok tempat kitorang memang kene halau kaw kaw la . mak aih ! aku rase bebudak tuh pun dah besar panjang dah . kalau jumpe kitorang konpem kutuk habis habisan . haha . ape ade kesah kan ? tapi kitorang baik jugak la . kalau budak budak comel tuh kitorang memang marah la sape yang tak bagi sit . haha . yang comot comot belaka tuh mintak hampun la ye sila dok tayar ! bias gile !

Kenkadang tuh uncle muruga stop kat shell isi minyak . 3 hekoq malaun nih mustih turun punye . padahal shell tuh aku rase tak sampai 30 tapak dah sampai rumah aku dah . jakunnye Ya Allah ! masa dulu shell tuh dah macam 7E dah . ade slurpee . ade nasi lemak . wafer pun ade . kalau tak salah la . memang syok la . yang kitorang paling suke pau die . memang sedap dan besar gile . satu pau tuh boleh makan tuk 3 orang . uncle bas tuh geleng kepala dengan perangai kitorang . isi minyak kejap je tapi nak tunggu kitorang "shopping" punyelah lame sampai kene hon . serabai betul perangai . pastuh kat shell dulu yang jage adela abang abang hensem kut . memang lame la dok kat dalam Select tuh !

ade satu hari tuh tetibe si miza jerit kat dayah dalam Select "dayah ! dayah ! TNB ! TNB !" . aku ngan dayah time tuh tengah pilih nak beli pau ape terus menumpu ke satu arah tercari cari kut kut ade ayah dayah kan sebab ayah dayah keje TNB bolehlah mintak belanja pau . ghopenye just number fon TNB ade terpampang kat dinding Select tuh . gile gelabah kan si miza nih ? haha . pastuh bile dah kecoh kecoh sangat abang kat kaunter tuh datangla kat kitorang tanye "adik nak ape ?" . dayah secare spontan cakap "nak TNB satu !" . kah kah kah . gelak time tuh jugak . abang tuh da pelik dah dengan kitorang . tak jadi nak beli keluar terus dari kedai Select tuh gelak . ROTFL .kalaulah aku jadi orang kat kaunter tuh memang masing masing dapat penampaq free je .

story punye story dah nak pukul 4 dah . need some sleep . esok nak masuk lab ade gak buat kije sambil tido kang . ok guys . next entry i'll story about the next craziness life as a mischievous gurl . nyte all . salam :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...