ean de gudgal

ean de gudgal

kawan kawan kite :D

Tuesday, December 14, 2010

sandiwara ape yang korang nak buat nih ?

Assalammualaikum . hope sume ceria ceria walaupun hati aku nih teramatla sakit hati dengan lab assisstant fakulti kitorang nih . aku bukan marah dorang sebab tegur kitorang depan depan jangan buat tu jangan buat nih tapi diorang sangat melampau nak heboh satu fac macam "bacelor sains alam sekitar batch 08/11" ni teruk gile tak reti buat kije . sampai nak mention dalam fb macam kitorang nih sangat sangat tak dengar kate n menyusahkan dorang . bunyi macam musuh gile kan ? ape motif dorang pun aku tak tawu . jumpe kat fakulti senyum pun tidak . penat la aku nih senyum bagai nak rak tapi muke masing masing ketat .

conference di fb ~

dah lah lab aku tak siap siap lagi . rase macam malas je nak buat agi tengok perangai makhluk nih sume . aku tengok memang wet lab tuh bersepah . Normal rite ? buat research bersepah . dan aku rase yang buat sepah orang lain tapi orang lain yang kene marah . it's just not fair ! aku tengok barang barang budak cine memang banyak gile dalam lab tuh . berkotak kotak atas meja . tapi tak kene marah pun ? tak kene sound pun ? tak kene ngate pun dalam fb ? tapi tang "perempuan melayu" yang buat mulalah tarik muke macam nak kedut dah muke tuh . aku bukan racist ok ! ini kenyataan . orang melayu kondem orang melayu . ade satu lagi nih . bile time budak lelaki buat salah, mintak tuh, tanye nih mak ai senyum, gelak, sopan je jawab . tapi bile kitorang gadis gadis nih yang slack sket dye punye muke tuh aku rase dah boleh tukar jadi hulk dah . adooiii . masalah ! masalah ! aku simpati gak la tengok member perempuan aku . naseb baik la aku tak buat kat dua dua lab tuk undergraduate punye . aku buat bawah akak master, so aku tumpang lab post-graduate . so masalah kurang la . just nak pinjam barang je kene ngadap muke tuan puteri tuh sume .

nak tawu kenape aku cakap tuan puteri ? sebab terlalu dimanjakan coordinator kitorang . geramnye . ok fine masa hari khamis lepas, sorang member aku nih terlupe nak tutup suis air suling before balik lab, so melimpah luah la air tuh sampai sok paginye . memang sangat la kecoh pagi jumaat tuh . then member aku tuh pegila mintak pengampunan kat coordinator kitorang . dengan kuasa mohor besar doktor tuh cakap "saya tolak 20 markah daripada markah semua orang!" hell yeah ? gosh ! time tuh memang aku marah ! kalau tak kerana lab assistant ngadu macam macam takkan jadi bende nih ! kenapa kau orang nih over sangat hah ?

conference lagi ~

sambungannye . . .

kami tak pernah nak hina dorang "ala setakat lab assistant je !" TAK PERNAH OK ! tapi dorang siap kate kt kitorang "bodoh tak boleh diajar !" . agak kasar kan kalau nak kate itu satu gurauan ? ye kami tahu kami memang bodoh tapi kami nih masih di tahap pembelajaran . yuran sume dah bayar beriban riban each sem dengan niat untuk belajar . bukan tuk berfoye foye . niat baik kan ? so plz don't push our coordinator to deducte marks kitorang . dah la bodoh . kang tolak markah pasal lab kotor bape jela kan yang dapat . pasnih tuan tuan puteri sume takkan tengok muke muke bodoh nih sume kat fac tuh dah !

luahan perasaan yang kaler jingga jingga comment fb kat atas nu ~

sebelum kitorang masuk kononnye . Ya Allah ! sumpah bersih kak !

ok nih lepas kitorang masuk . yang atas nih sume barang chinese girl ok ! bukan huda, haziqah, mumtaz, hidayah, habibah, amirah, hafizah, najwa yang punye !

comment comment yang diterima:

ouh ya si merah, jingga, kuning, purple adalah 4 orang lab assistant perempuan yang bermasalah dengan kami . yang biru adalah tukang menyibuk a.k.a PA ketua jabatan kitorang yang memang tade kene mengena dalam ini cerite tapi macam makcik kepoh tukang mengapi apikan cerita . yang pink adalah coordinator projek kitorang . yang hijau tuh kaki kipas, senior kami . yang hitam adalah orang yang tidak dikenali, hanya mendengar keluhan daripada satu pihak je .

korang terasa susah ke kitorang buat lab nih ? aku rase korang dok bilik korang bukan buat ape pun . tiap kali aku masuk bilik korang desktop korang facebook memanjang . jangan la facebooking je . korang tuh makan gaji . tak halal gaji yang korang dapat tuh kalau kije pun tak buat . baikla korang pantau ape yang kitorang buat sebab tuh memang kije korang kan ?




p/s: kalau rase tak puas hati, just shot that time ! jangan la tikam dari belakang ! kalau result tuk project hancus aku dah tawu dah nak blame sape . x profesional langsung !

p/s: sorry nih luahan perasaan aku je . agak makan dalam gak ayat aku kalau yang berkenaan bace .

3 comments:

  1. pergh, ean luah prasaan... kalo diorang baca nih mmg best arr...

    ReplyDelete
  2. ko tak yah nak kecoh ok ? aku just buat nih senyap senyap before porak peranda group batch tuh . adoooiiii .

    ReplyDelete
  3. OK2, tk kecoh ah, ak senyap2 arr.... tkde masa nak bersandiwara ak nih...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...