ean de gudgal

ean de gudgal

kawan kawan kite :D

Sunday, December 12, 2010

jalan jalan bukit expo !

Assalammualaikum all readers !

hello . ean in da house ! menghabiskan masa dalam UPM terchenta nih . aceceh kunun ! haha . nak story tadi pagi punye cite . huhu . bangun tadi pagi pukul 9.00 sharp ! subuh ? eh ! subuh lah ! tapi pas subuh landing katil balik dan zzzzzzzzzzzz . . . kah kah kah . ok bangun pukul 9 pagi tuh pun sebab rumet@besties aku nih kelentang kelentung pang pang pang . bising bukan main . memang saje soh aku bangun . tengok die baru nak buat breakfast . wahhhh !!! bagus tul minah nih . so aku pun tetibe dengan muka busoknye tak gosok gigi cakap ngan ziqah "petang nih jogging yok kat bukit expo !" dye yang macam nak berperang lagi tadi terus senyap . "ko nih ngigau ke hape ?" . (eh aku tanye soklan ape ? jogging bukit expo ? mimpi ke nih ? ngigau ape ye tadi ? haha . melalut betul . tapi macam syok je kan tetibe jenjalan kat bukit expo) . nak elak malu punye pasal aku sambung la . "ala da debab debab jogging tak penah . jomlah pegi sane !" . ziqah yang terpinga pinga ngan perangai aku yang unpredictable nih jawab "aku ok je" . haha . selamat dari memalukan diri sniri . fuhhhhh ~~~~~~

so aku pun tarik towel and toiletries aku memandikan diri . balik balik aku pulak continue masak jemput jemput ziqah pulak mandi . haish tak senonoh betul minah nih ! haha . naseb baek aku da terbiasa dengan bau dye yang "harum" tu . huhu . da masak bla bla bla then makan and secara non stop nye aku terus continue nak masak tuk tengahari pulak . mak aih ! memang kije kitorang masak makan masak makan je kan ? da jadi hobi la beb . rase janggal pulak bile tak masak . entry before nih ade kan aku sebut nak masak "Ikan Sepat Masin Masak Lemak Cili Padi Bernenas" ? em ke laen cket tajuk die ? pape jela . janji korang paham . ade ikan sepat masin . ade nenas . ade cili padi . ok . aku malas nak story panjang panjang cara cara buat dye korang google je tup tup kuar je 1001 resipi bende alah tuh . kitorang memang tak hebat mane pun bab bab masak nih . tapi setakat untuk kitorang dorang je memang boleh survive la kan . haha . yang penting menjadi ok ? haha . sedap marvellous mamamia delicioulialosa . *ok syok sniri* pape jela aku merepek meraban nih . fine stop bout dat thing . bab masak da setel .

"puan emak ! an dah pandai masak ! haha"

then petang tadi aku tak mensia siakan petangku dengan menghirup udara segar bukit expo . whoooaaaa . kalau takde idea matang aku nih konpem menepek jela kitorang kat bilik nih sampai ke malam . gerak pukul 5 kut tak salah . memang seronok . jalan jalan sambil cite cite . haha . aku dengar je cite ziqah . ziqah pun layan je story aku . walaupun kitorang nih dok sebilik, makan sesama, masak berdua, tapi ade je chegita yang kitorang nak bebelkan . dari bab belajar, politik, agama, chenta, keluarga, sume keluar . haha . then dok tepi tasik pas penat jenjalan . tak menahan . macam couple pulak kan ? haha . woi ! jangan pikir bukan bukan . aku straight ok ! haha . selalunye memang ramai gile bukit expo nih . tapi sebab cuti kan ade la bape ketul je manusia kat situ .

sejam kat situ borak borak tengok langit pun dah macam nak marghrib je kitorang pon chow la takut takut ade . . . .

ok mulut sila jangan celupar ! ca alif bot !!!!!! bai korang . Salam :)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...