ean de gudgal

ean de gudgal

kawan kawan kite :D

Saturday, December 11, 2010

sabtu ku !

Assalammualaikum ~

hi hi hi ! bukan gelak yep . itu bunyiknye "hai hai hai !" . hope sume blog walker sihat hendaknye yep . jom terjah harini (iaitu hari sabtu bersamaan 11 dec 2010) ape gwa buat sampai nak online pun tak sempat . haha . ok itu tipu . first, aktiviti pagi nih ialah trrrrrrr . . . . *drum mode*

BASUH BAJU .

yaya . aku memang kalau dok kat hostel memang feberet betul suke benau nak basuh baju . tak tawu nape . kalu nampak baju da macam nak penuh dalam satu baldi nu tuh mula lah singsing tangan nak basuh . bukan mesin ok . tak layan . manual mari . tangan yang lembut serta ayu ni yang basuh sniri . (ade ke tangan ayu ?) pape jela . yang peliknye kat umah pakai mesin basuh just masukkan dalam mesin je dorang yang basuhkan (macam plural je mesin basuh sampai cakap "dorang" kan ?) pun baluk liat pemalas susah mati punye nak buat . haha . pelik kan ? aku rase kalu kat rumah dari pagi aku basuh petang baru jemur . haha . lame tak ? naseb baju tuh tak bau kepam je . adooiiii . mebi pengaruh tv tuh menyebabkan aku buat kije tersangat la lembab !

MASAK .

semenjak cuti nih bile aku dok bilik aku tak penah makan nasi bungkus . real story ok . bukan main main punye . lainla kalau masuk lab . memang makan pun kenkadang tak sempat . tapi pantang ade mase senggang (skema gile !) konpem masak ! haha . naseb baik sebilik ngan besties aku . kalu ngan orang laen memang haram la nak masak . esok nak masak "Masak Lemak Cili Padi Nenas Ikan Sepat Masin" wow . panjangnye title kan . haha . try and error jela . aku tak penah masak bende bende berat setakat dalam hidup aku . setakat sayur goreng, nasi goreng pejam mate leh buat la kan . tapi kalau kari ke , asam pedas ke, rendang ke, masak lemak ke memang boleh kate out la . sebab kalau kat rumah mak aku soh potong bawang, potong lada kering, tumbuk tumbuk, blender blender je . haha . tuh pun mak aku dah sediakan la berapa biji bawang merah, bawang putih, kunyit, halia dan sekutunye . tinggal nak kupas je . kalau mak aku just arah "an, siang bawang putih ngan bawang merah" memang aku kupas sume satu bakul sampai mak aku kata " woi an ko nak buat kenduri ke ?" barula aku stop . haha . gile bute hati betul bab bab masak nih . haha . nasebla member aku nih kire hebat la jugak bab masak nih . aku sempat google lagi tuk masak esok . sebab die pun tak reti masak masok lomak tu ha . nasebla tak sedap pun kitorang sebat je . haha . janji makan . tapi tak tak reti pun kami nih dah pass jugakla masak tomyam , mee sup , sambal telur bla bla bla . tadi kitorang makan sambal kacang panjang ngan ayam goreng . haha . pukul 10.30 pagi kami dah mula operasi memasak kami . wow ! awal kan ? haha . sebab kami tawu kami masak memang lambat . siput pun cepat . huhu . ayam goreng kami beli instant je . Ayamas Crispy Red Hot kut kalu tak silap . haha . gile pemalas kan ? nih kalau bakal mak mentua tengok konpem reject ! haha . bukan ape . boleh aje nak beli ayam tapi besela dok bilik tang mane nak campak ayam tuh . tade peti ais . kami beli ari jumaat petang . sebab sabtu memang malas nak keluar . so decide beli yang instant punye . haha . petang tadi member bilik bawah ajak reramai masak macaroni sup . wow . superbbbbbbbbbbb ~~~ memang sedap masyaAllah la aku puji . gile memang taraf mak aku masak nih . gile terrer . menangis aku makan . kenapala aku tak pandai masak macam mereka mereka nih . uwwwwuuuuuuuuuuu ~~ . aku makan sampai licin mangkuk hayun aku . tambah tak pandang orang sebelah . makan ikut sedap je . haha . takpe sok aku mawu tunjuk kehebatan aku dan memberku ala ala chef syok sniri dalam bilik sniri . haha . memang gile kau an ! cook adict dah skunk nih !

TIDUR

kalau tak tidur bukan aku . sebelum tidur online dulu . laptop memang setting baik latitude atas katil . pas dah buhsan tengok tengok buku muka yang sekeping kat laptop aku nih , buku muka pulak tengok muka aku yang nyenyak tidur time petang tadi . haha . kan aku kate mr. dell nih memang peneman setia aku (eh, aku ade kate ke ?) . tak kira la tapi yang penting aku takleh idup tanpa mr. dell . sob sob sob T_T . memang tidur pun dye dok sebelah nih popok aku . haha . itu imaginasi saje ye .

BERFACEBOOKING

dah jatuh hukum wajib dah berfb nih dalam hidup aku . ahha . aku pun tak paham apela function aku bukak fb lame lame sampai 12 jam . naseb baik la fb nih bukan orang . kalau tak memang da jatuh hukum wajib aku kawen ngan dye ! abis da everytime online je konpem page tuh diserbu dulu ! haha . cik boyfie pun kenkadang jem je ngan aku msg tak reply 1-2 jam tetibe tanye buat ape aku jawab dengan tenang "facebook" . LOL . mak aku pun naik hangin gak kalau aku da mula fb memang dye rase nak tepek je muke aku kat dinding . haha .

BLOGGING

aku pun baru nak berjinak jinak dalam alam kedua (bukan dua alam dr. rozmey yang pecah punggung 40 juta tuh) . alam blog . mak aih . terkial kial jugak nak mula bende nih . tapi aku memang suke blog walking tengok tengok care nak update blog kat blog mereka yang sangat cantik mantik hantik tantik . tuk arini nih la perkara last yang aku buat . so, pasnih nak tidur balik . i think sok pun akan buat perkara same . luse ade tambahan sebab kene pegi lab continue my work ! whooooaaaaaaaa . siyes eksaited !

nak tido enak enak . nanyte cik cik sekalian :)

p/s: puan emak call akak soh aku balik . adoooiii . aku berazam menyiapkan fyp cepat cepat . moga takde masalah macam macam tuk siapkan sume sume next week . hola hola ~~

zzzzzzzzzzzzzzz ~~~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...